To jedno z pytań na które uzyskali odpowiedź uczestnicy/uczestniczki grupy matematyczno – przyrodniczej podczas drugich zajęć w terenie realizowanych w ramach projektu „Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu”. Tym razem odwiedzili Ogród Botaniczny w Powsinie.
Poprzednio młodzież zapoznała się z informacjami o strefach klimatycznych świata, rozpoznawała charakterystyczne dla nich gatunki roślin i poznała warunki jakich wymaga ich uprawa.
Tym razem zajęcia koncentrowały się na poszerzaniu wiadomości na temat łańcucha ewolucyjnego roślin na przykładzie paproci, cykasów i palm. Uczestnicy/uczestniczki zapoznali się również z przekrojem gatunków roślin owocujących z całego świata i warunkami ich hodowli. Zaczęto od znajomych czereśni i śliw, poprzez surmie, katalpy, paulonie, na figowcach i cytryńcach kończąc.
Poznali również wiele ciekawostek dotyczących roślin np.: że kaktusy zimotrwałe tolerują temperatury od 5°C do -45°C, że drzewo wollemii rosło już w epoce dinozaurów, że chorisja wytwarza kolczastą korę broniąc się w ten sposób przed szkodnikami.
To kolejna porcja wiedzy jaka zostanie wykorzystana podczas realizacji zajęć stacjonarnych. Przed nimi przecież prowadzenie własnej hodowli.
Naszych młodych odkrywców zachęcamy do utrwalania wszystkich trudnych pojęć – być może jedno z nich pojawi się w konkursie który odbędzie się na końcu projektu. Szczegóły już niebawem.
Projekt „Współpraca i wiedza kluczem do sukcesu” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Poddziałanie 9.1.2).
Okres realizacji projektu: 04.14-03.15
Obszar realizacji projektu: Gmina Strachówka (woj. mazowieckie)
Realizatorzy: Gmina Strachówka w partnerstwie z Krajowym Stowarzyszeniem Inicjatyw